Suhtlemine kui elupäästev oskus
oktoober 25, 2022Juhtimise foorum 006 – Praktilised koolitused
november 9, 2022Millist reaalset kasu saad How to human koolituselt?
Absoluutselt kõik eluvaldkonnad baseeruvad suhetele. Suhted kodus (elukaaslane, lapsed, vanemad jne) ning tööl (ülemus, töökaaslased, koostööpartnerid, kliendid jne) on määrava tähtsusega edu saavutamisel. Ükskõik, mis on eesmärk. Kõigiga hästi läbi saada ja usaldusväärseid suhteid luua ON võimalik, kuid see nõuab teadmisi, oskusi ja praktikat. Kui usaldusväärsed suhted on loodud, siis edasi oma eesmärke saavutada on palju lihtsam.
Esmakordselt on luure ja julgeoleku valdkonnas rakendatavad inimeste mõjustamise ja lugemise oskused kättesaadavad kõigile huvilistele! How to Human ei ole järjekordne koolitus, mis õpetab sind ainult läbirääkimisi pidama või konflikte lahendama. See on praktiline päev, mis annab sulle võimaluse mõista inimsuhtluse ja inimloomuse dünaamikaid ja aluseid ning mis tänu korduvalt testitud lähenemisele võimaldab igaühel saada efektiivsemaks suhtlejaks ning rakendada omandatud oskusi igas olukorras.
Mitmekülgne investeering
Omandades eesmärgipärase suhtlemise kavalad nipid, muudad vastase relvituks. Oskad vetsluspartneri õigetele nuppudele vajutada nii, et ta ei kahtlusta midagi. Seda osates on väga lihtne pidada näiteks rahalisi (juurde küsida, hinna üle kaubelda) ja muid (suunata kedagi midagi tegema) läbirääkimisi.
Milliseid teadmisi ja oskusi koolitusel omandad?
Usaldusväärsete suhete loomine
Me kõik teame ütlust: “Küsi ja sulle antakse!” Mainimata jäetakse aga see, et enamasti antakse ainult juhul, kui tegemist on hea omavahelise suhtega. Kui oled kellegiga loonud usaldusväärse, mõistva, vastastikku austava suhte, siis on väga lihtne pidada läbirääkimisi ja saavutada eesmärke. Usaldussuhte loomine on kõige tähtsam asi iga tutvuse ja töösuhte alguses. Koolitusel räägime ja ka proovime järele, kuidas luua ja hoida suhteid, mis kestavad ja toovad rõõmu mõlemale osapoolele.
Kehakeele tundmine
Oskus lugeda teise inimese kehakeelt annab meile suhtlusel väga suure eelise. Inimesed edastavad sõnu kasutades suheldes ainult 7% sõnumist. Ülejäänud teeb ära kehakeel. Kui inimene räägib üht aga ta näoilme, liigutused ja kehahoiak ütleb midagi muud, siis oskad kiirelt tuvastada varjatud kavatsused. Kehekeele lugemine on suurepärane abimees just pingelistel vestlustel, näiteks tööalasel läbirääkimisel. Kehakeele mõistmine (ning ka ise selle teadlik kasutamine) on selge eelis konkurendi ees, isegi kui su argumendid pole nii veenvad.
Isikute profileerimine ja analüüs
Kui me oskame profileerida, siis saame näiteks vastavalt eesmärgile kokku panna toimiva meeskonna. Õpime paremini tundma ja mõistma enda meeskonnas olevaid inimesi. Saame teada, mis neid motiveerib ning millised hirmud neid tagasi hoiavad. Nagu öeldakse: “Kui sa tahad minna kiiresti, mine üksi aga kui sa tahad minna kaugele, mine koos.” Osates enda meeskonda õigeid inimesi valida ja üksteist toetades, julgustades ja motiveerides, saad korda saata suuri tegusid. Seega, kui soovid järgmine kord oma tiimi teadlikumalt valida, on oluline omandada profileerimise oskus.
Info esilekutsumise tehnikad
Kuidas saada olulist infot kätte nii, et otseselt ei peaks seda küsima? Et vestluspartner justkui omal initsiatiivil selle meile avaldaks. Info esilekutsumise tehnika mitte ainult ei võimalda meil endil seda teiste peal kasutada, vaid aitab meil tuvastada teiste ebasiirad kavatsused ka meie endi suhtes.
Vestluse planeerimine ja juhtimine
Ettevalmistus on edu alus! Kui me teame, mida me saada tahame ja oleme enda peas võimaliku teekonna vestluse jaoks planeerinud, siis ei satu me kunagi ootamatusse olukorda. Niiviisi suudame iga suhtlusega jõuda sinna, kuhu oleme soovinud. Koolitusel õpime planeerima oma vestluseid tervitusest kuni hüvastijätuni. Selle tulemusena oled enesekindlam ja efektiivsem suhtleja.
Paljud meist on pigem introverdid ja olgugi, et me suhtleme igapäevaselt, ei ole see paljude jaoks mugav ja loomulik. Sellele koolitusele tulemine vajab julgust ja eneseületust. Ilma julguseta sinust head suhtlejat ei saa. Õnneks on julgus treenitav. Kui inimene ei oska ujuda, ei ole mõtet teda viia esmalt ookeanisse. Tasub alustada basseinist, kus jalad ulatuvad põhja. Täpselt samamoodi on korraldatud ka How to Human praktilised harjutused.