Miks on team building oluline?
november 29, 2022Millist reaalset kasu saad “Praktilise probleemi lahendamise mudeli” koolituselt?
jaanuar 5, 2023Millist reaalset kasu saad “Missioon-visioon-väärtused” koolituselt?
Missioon-visioon-väärtused koolituspäeva eesmärk on luua selge ning ühtne arusaam organisatsiooni alustaladest. Tundub ilmselge, et eesmärkide saavutamiseks peame neid esmalt mõistma. Samas, nõustades nii era- kui ka riigiettevõtteid ja vabaühendusi näeme ikka ja jälle, et kaugeltki mitte kõik organisatsiooni liikmed ei näe asju ühtemoodi. Kusjuures olukorra teeb veelgi huvitavamaks see, et missiooni ja visiooni definitsioone on väga erinevaid. Meie leiame, et valesid lähenemisviise pigem ei ole ning et küsimus on pigem selles, kuidas teie asjadest aru saate. Seega enne koolitust aitame teile sobivaima versiooni valida, kuidas läheneda missiooni ja visiooni sõnastamisele.
Mis organisatsiooniga on tegemist?
Kõik algab sellest, miks teie organisatsioon üldse olemas on ehk milline on teie missioon. Kusjuures see võib ajas muutuda, sest algne asutajate ja omanike idee areneb tihti edasi. Samuti näevad uued meeskonnaliikmed seda teisiti ning seetõttu on oluline üha uuesti ja uuesti need teemad üle rääkida ning olla valmis ka muudatusteks. Viimane on väljakutseks just juhtidele, et kas jääda enda algsele ideele kindlaks või kaasata ka uued töötajad ning luua koos nendega midagi uut (ja loodetavasti veelgi paremat).
Kuhu oleme teel?
Teades, miks me midagi teeme, on oluline mõista ka, kuhu me liigume. Visioon võiks seega olla justkui suurem eesmärk või olukorra kirjeldus, kuhu tahate jõuda (näiteks viie aasta pärast). Seda saab vaadata nii ettevõtte vaatenurgast kui ka üldisemalt mingi valdkonna olukorra kirjeldusena. Oluline on, et visioonist tekiks ühtne arusaam, sest tihti järgneb sellele osakondade kaupa või ka individuaalsete eesmärkide seadmine – ehk mida, kuidas ja millal mina tegema pean, et ettevõtte saavutaks enda visiooni?
Ühised väärtused
Viimane, aga mitte vähem oluline aspekt, on väärtused. Siinkohal on tähtis rõhutada, et mitte organisatsioonil ei ole väärtuseid, vaid inimestel. On oluline, et inimesed jagaksid ja jälgiksid ühiseid väärtuseid oma igapäevatöös. Teadmisest, et need on kuskil kodulehel kirjas, on vähe kasu. Väärtused kipuvad jääma ilusateks sõnadeks, mis töötajaid päriselt ei kõneta just sellepärast, et need ei ole nende omad. Väärtused on vaja aeg-ajalt üle vaadata ning läbi arutada, et veenduda ühisest arusaamast. Tihti eeldame, et kõik uued töötajad teavad ja elavad samu väärtusi, aga organisatsiooni kasvades on vahel selleks vaja pisut ka nende sõnastust muuta.
Kõik eelnev kokku annab koolitusel osalenutele selguse ja võimalikult ühtse arusaama sellest, mida te teete ning oluliseks peate. Sõnade tähendus võib kõigi jaoks olla väga erinev ning seda ei maksa alahinnata.
Miks on vaja välist osapoolt, et välja töötada ettevõtte siseasju?
Meie kogemus näitab selgelt, et saame neid olulisi arutelusid modereerides suurendada ühtsema tulemuse loomist. Tihti arvame juhtidena, et kuulame ja kaasame kõiki töötajaid, kuid meie enda hääl ning arvamus kipub ikka kõige kõvem olema. See võib igapäevases töös ka igati vajalik olla, kuid ei pruugi alati anda tulemust, mis aitaks firmat edasi sealt, kuhu olete jõudnud.
Koolituspäeva teine eesmärk on panna osalejad ka ise rohkem kaasa mõtlema ja ära tundma olukordi, kus meeskonna liikumise suund ei ole ühtne. Seda nii tööl kui ka eraelus, sest ka sinul endal ja sinu perel on oma missioon ja visioon. Kui sulle tundub, et keegi töötab eesmärkidele vastu siis, kas teil üldse on sama arusaam, mida te saavutada tahate? Nagu kõigil meie koolitustel, jõuame alati vastutuse võtmiseni. See ei too head tulemust, kui hakkad teisi süüdistama, et nad ei saa aru või teevad valet asja. Mida saad sina teha, et te jälle õiges suunas liiguks?
Mõistes missiooni, visiooni ja väärtuste olemust ning olulisust saame seda igas organisatsioonis ja meeskonnas (ka koduses) ära kasutada. Läbi selle areneb meie juhtimisoskus, areneme inimesena ning saame ka organisatsiooni veelgi kõrgemale tasemele aidata.